why..

.. me :( Alltid ska man bli sjuk.. alltid!! Började i fredags kväll efter vi hade träffat pappa o gänget, sedan har jag haft riktigt ont i halsen fram tills igår morse då det började gå över men det var fortfarande tjockt i halsen och jag kände mig riktigt hängig hela dagen.. och när jag vaknade vid halv sju så mådde jag inte något vidare alls.. inte ont i halsen men det har gått över till en förkyldning.. så ja från att ha pressat sig till jobbet måndag-tisdag med halsont så blir jag hemma idag helt slutkörd av förkyldning:( Jag kände att jag måste vara hemma idag och kurera mig för imorgon och på fredag måste jag jobba, en av mina kollegor är ledig båda dagarna och min andra kollega har bara tidiga dagar så vi kan ju inte bara ha vikarier som jobbar så jag måste jobba imorgon och på fredag. Annars hade jag nog blivit hemma resten av veckan för att hämta mig men ja så istället tog jag beslutet att vara hemma idag och vila upp mig så jag orkar. Men jag lär ju inte bli bra på en dag så det blir riktigt kul att jobba imorgon.. (not)

Som jag har klagat på tidigare, varför kan jag inte få vara frisk? .. jag börjar tillochmed på att fundera på att byta karriär alltså för jag vet inte om jag har det imunförsvar som krävs för att kunna hålla emot alla bakterier som faktiskt finns på förskolan. Men vad ska jag göra då? Det här är det jag vill göra och dessutom har jag precis fått heltid. Alltså kan jag inte få vara lycklig någon enda gång?! Nej jag blir riktigt frustrerad.

Jag sa till mamma i helgen när jag väl blev dålig att ; vad ska jag göra för att hålla mig frisk? vara isolerad från omvärlden eller vaddå. Alltså jag tycker väl att efter min halsoperation och alla infektioner så borde mitt imunförsvar vara stärkt. Nej jag kanske får gå till doktorn och kolla upp om det är något som är fel på mig.
Men dom lär ju säga att det är min övervikt.. och fine det kanske det är men jag har varit normalviktig också och då har jag fortfarande blivit sjuk så det har ju inte alltid med saken att göra.. men jag vet inte.. jag vet ingenting längre.


Aja hur som helst, det suger att vara sjuk och jag orkar inte längre... men men nu har jag fått ur mig lite i alla fall av de negativa energierna så nu kanske jag kan återgå till att vila... och ja bli frisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0