Utvandrarna

Ja, sitter sedan 11.10 och kollar på utvandrarna, om Kristina från duvemåla och Karl-Oscar som emigrerar till Amerika. Verkligen en riktigt bra svensk film :) Favorit musikal sångerna också kommer därifrån, så det är många repliker man känner igen som Björn och Benny tagit med i texterna. Så tråkigt att jag var så liten när den musikalen gick, hade velat se den. :( men men filmen är riktigt bra och någon gång ska man väl även se fortsättningen (Nybyggarna) också. Förhoppningsvis så visas även den i tv4 film, NÄR MAN ÄR HEMMA!! (nu är jag ju hemma för att jag är dålig)

Fast när det kommer till det så mår jag bättre, fortfarande irriterad o svullen i halsen, men ingen feber så jag kan inte göra annat än att jobba imorgon igen och så får jag se ifall det tänker bryta ut något.. bergis en förkyldning, men har jag tur och tänker possitivt så kanske inget bryter ut. HÅLL TUMMARNA FÖR MIG!


skriver kanske mer senare, annars får ni ha en bra onsdag!





Lämnar er med en sång ur "kristina från duvemåla" med Anders Ekborg (karl-Oscar) "vildgräs" så bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0