otursdag/ trött & förkyld :/

mm min dag har verkligen gått upp och ner.
Att vakna på morgonen när man är förkyld är det värsta som finns, täppt och jävlig.. man har andats med munnen under natten och är torr i halsen och känner sig febrig men frusen på samma gång och har verkligen ingen lust att ta sig upp ur sängen för att sedan åka till jobbet.. men jag gjorde det.
Samma sak som i går , men då var det värre .. i alla fall psykiskt.. man orkar ju inte hur mycket som helst och nu har jag varit förkyld så mycket och sjuk och man orkar tillslut inte.. kroppen är helt slut och man bara tycker synd om sig själv.. tankarna snurrar och jag kunde knappt hålla tårarna tillbaka.. fy fan.. hate it..
men hur som helst, klarat av den här arbetsveckan trots förkyldning! (började i ondagskväll)

Men som om förkyldningen vore nog? nej inte alls. När jag var framme vid jobbet och ska gå över vägen så såg jag att en bil kommer i full fart.. trottoaren är mer än till hälften full med snö så jag gick på en liten bit av den.. stannar för jag ser bilen komma på sidan.. föraren har en bra yta att kunna svänga förbi på men ändå så var det sååå nära att hon körde på mitt ben..  hade jag inte varit precis utanför jobbet så hade jag smällt till hennes bil på motorhuven och gått fram och sagt till att "är du inte riktigt klok, du höll på att köra på mig"... tänk om det hade varit ett barn som kommit gående och hållit på att bli påkörd?? att folk inte tänker på att det är en förskola precis utanför .. nej gasa på du bara din idiot.. jag blev rädd och riktigt arg.. stirrade efter "henne" tills hon var borta.. usch..

som om det vore nog? Nej .. jag missade min buss tilll täby centrum påvägen hem, så jag beslutade mig för att åka via danderyd istället.. väl där framme så ska jag byta till 628 som tar mig till berga, vägen dit är snorhal.. och jag som trött och förkyld.. vad tror ni att jag gör?? jo jag trillar ihop precis framför dörren på bussen (som var öppen) rätt på marken, tar i med knät men trillar ihop på båda och hasar mig sedan upp.. busschaffören har skratten i halsen och frågar mig hur det gick och jag mumlar mmm det gick bra..

HUR TROR DU att det gick!!!!!!!!!!!!!!!!!??????!?!?!?! och dessutom med skratten i halsen?
det hade kunnat gå riktigt illa alltså.. jag hade tur i oturen men gu så pinsamt.. ont gjorde det också.
Så min dag ?? nej , kanske inte den bästa precis och är så glad att den snart är över.. just nu är jag så trött, dunderförkyld och bara glad att jag överlevde dagen..

nu ska jag fortsätta titta på let´s dance såfort som reklamen är över.
Helgen blir till att gömma mig under täcket, tycka synd om mig själv och bli frisk.
(skulle egentligen åkt till Diana & Raul o sovit över där imorgon. men jag är så pass dålig så jag orkar helt enkelt inte. skit tråkigt för det hade jag sett fram emot, men så är det inget att göra åt)

Hoppas ni andra har en riktigt bra fredagskväll och förlåt att jag tycker så synd om mig själv.
Hoppas på ett possitivare inlägg nästa tillfälle!


BYE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0