Ser tillbaka på helgen, måndag igen.

Måndag igen, sitter och tittar på svenska hollywood fruar tillsammans med Mamma och Josefin.
Har jobbat idag, skulle börjat halv 12 men mitt tåg som jag skulle ha åkt med var trasigt så jag fick åka senare, väl framme i täby hade min buss som jag skulle ta gått för typ 3 min sen så jag fick vänta på nästa som kom 20 min senare.. så var framme 12.00 vid jobbet... inte mycket att göra åt och jag kan som så många andra gånger säga att jag avskyr, hatar och föraktar ROSLAGSBANAN!! visst, det är bra att den finns så man kan ta sig någonstans och ibland träffar man på trevliga konduktörer(vilket är sällsynt men ibland) Men jag tycker att de kan byta ut de jävla tågen någon gång eftersom det alltid, jämt är fel på vagnarna! Den vanliga standard frasen lyder alltid: "tåg mot österskär är inställt pågrund av vagnfel"... hmmm!!! Och idag säger dom att tåget som ska gå 10.40 gick sönder och står kvar i österskär.. HMMMMMM!!!! GRRR!! GAHHH!!! men men nu ska jag glömma det... för den här gången!

Sen har dagen varit väldigt stressig, fram och tillbaka och när jag väl kom hem 19.00 så var jag helt slut.
Jag är lite piggare nu tack vare något som heter Coca cola, har levt på det nu när jag har varit så pass trött så jag skulle kunna sova så fort jag kommer hem...vilket inte skulle vara så bra precis.. fast sen så somnar jag ju ifs försent oftast nu för tiden men det är väl sånt man får ta... det blir nog bra snart igen.

Jag har inte skrivit sedan förra veckan, senast jag skrev var i onsdags, då berättade jag att jag skulle till centrum och shoppa. Jag fick med mig sällskap, Carro och hennes yngsta dotter Ebba. Det var riktigt mysigt och som tur är så har carro bil och körkort så då åkte vi tillsammans till centrum. Jag hittade underkläder - trosor. Letade och provade ett antal behåar men inga fick åka med mig hem fast jag är i stort behov av det. FAN! men jag hoppas att jag hittar några snart! Sen så köpte jag mig en party väska, nästa fredag så är det Julmiddag och queens musikal på cirkus i sthlm med jobbet. Då ska carro med också, det ska bli skit kul, men mer om det nästa vecka..
SKulle ha köpt en vanlig väska också då jag är i behov av det också men hittade inte det heller..

Men byxor hittade jag, toppen då mina andra gått sönder :(( Sen skulle jag köpa överdragsbyxor men för en tjej som har min storlek är det inte så lätt.. och sen är de flesta så satans dyra också men oftast storleken som är ett problem.. hittade ingenting men jag får frysa detta år igen, inget att göra... om jag nu inte har tur att hitta några men jag börjar ge upp... förhoppningsvis så kanske jag kan skärpa mig och bli smal snart så jag kan kunna komma i ett par nästa år eller om 10-15 år, ja jag vet jag är positiv :P
Men hur som helst det var kul i alla fall i fredags då vi var iväg, tack carro!!

Sen så har jag haft filmmys med mamma fredag och lördag - harry potter filmer (4-6) och toy story 3, det var riktigt mysigt, sen har jag bara latat mig. Nej nu blev det ett väääldigt långt inlägg, nu forsätter min tvkväll med pensionärs jävlar, hoppas alla haft en bra måndag så skriver jag snart igen.
. pusss& kram // JESSICKA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0