Nu är det helg, skönt ^^

Är det förmiddag eller eftermiddag?? Måste ju vara eftermiddag när kl är över 12 så jag säger god eftermiddag , hahaha ! *förvirrad eller vad*

Nu är det äntligen helg igen för mig, skönt med 4 dagars arbetsvecka faktiskt. Men många sånna blir det ju inte för nästa vecka jobbar jag 5 dagar, sen två veckor i juni heltid när en av mina kollegor har semester och sen kanske det blir mer vem vet. Men jag får njuta så länge som det varar :)

Fick i alla fall veta igår att jag kommer vara kvar på mitt jobb, fast på lilla avdelningen och sen kommer jag ha hand om köket (dvs en kökstjänst + vara i barngrupp) Det funkar alldeles utmärkt för mig för jag trivs ju och vill vara kvar så jag är nöjd. 17 timmar och sen med chans till övriga timmar. Det fungerar ju sålänge som jag bor hemma men ja sen efter höstterminen så kanske jag kommer söka mig utåt igen, leta efter en heltidsbarnskötartjänst eftersom jag blir 22 år i höst, vill ju börja bygga upp mitt liv och kunna flytta hemifrån snart lixom. Visst jag trivs hemma och allt det gör jag men ändå, ni förstår vad jag menar! Men jag är nöjd, så slipper jag oroa mig över att bli arbetslös till hösten och behöva söka jobb så nej jag är mkt nöjd :D SKÖNT!

Men det var inte bara detta jag tänkte skriva om idag, det är ju så också att jag inte skrivit min blogg de två senaste dagarna. I onsdags träffade jag ju min fd kollega och vän Carro och hennes 4 månaders bebis Ebba. Vi tog oss en lunch i täby, en varsin kyckling curry smörgås från sandys och så satte vi oss ute och åt och pratade.
Sedan så kollade vi runt lite i täby, hon köpte kläder till lilla Ebba och jag kollade efter lite studentpresenter till min lillasyster Josefin, till vår gemensamma kompis(okej syrrans bästa vän men i alla fall) Amanda och sen till min kära Carro(haha jag som känner så många carro så är den carro som pluggat i örebro,en av mina bästa vänner som ni har läst om i denna blogg förut ^^) Det fanns mkt fina saker så jag ska gå o shoppa (om jag orkar på fredag nästa vecka då jag har min lön eller veckan efter, men jag får se. dom tar ju studenten alla tre den 4 så det är ju lite brottom så ) I alla fall sen så satte vi oss ute sista tiden innan jag skulle gå till tåget och tog en glass tillsammans med hennes andra dotter och sedan kom även hennes kille så det var riktigt trevligt =)

Sen så igår så hade vi personalmöte på jobbet, en lite kortare sådan för att sedan överraska får kollega som fyller 60 idag med en middag på restaurang. Hon blev jätte glad och vi hade det jätte trevligt och mysigt.
Jag åt röding med smörad potatis och till efterrätt en hallon sorbet. GUD vad god maten var och efterrätten alltså mmm :D:D Och så var det precis vid vattnet så det gjorde det extra mysigt. AH åh ja jätte trevligt verkligen :D

Idag vet jag inte vad som händer. Har jobbig mens, inte så mkt värk men lite och så mår jag skit illa, vilket jag inte brukar göra så det är jobbigt. Så det blir nog så att jag bara tar det lugnt idag faktiskt. Har inget planerat så. Sen får jag se vad som händer i helgen. Man vet ju aldrig ^^

/ puss Jessicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0