=)

Trött som en jag vet inte vad. Idag kom jag äntligen upp (06.50) och kunde släpa mig till jouren. Jo, kom inte iväg i fredags nämligen och så kom jag på att jag kan ju inte gå på kvälls eller helg jouren då man behöver betala med kort då de inte tar kontantbetalning :S Så det fick vänta till idag, eftersom jag inte får mina pengar föränn i morgon så fick jag låna av morsan. Och hennes kort kunde jag ju inte låna i fredags eller i helgen då man måste skriva under.. men men som sagt imorse kom jag i väg. Det gick hyfsat fort, syrran följde med mig, vi var där vid 08.10 och kom iväg runt 09.15 kanske..

Jag berättade hur det hade varit med såret/bettet eller vad det nu är.. att det gått två veckor sedan jag blev "biten" och en vecka sedan det svullnade upp och sen har det gått upp och ner men fortfarande inte blivit bättre.
Då sa doktorn i alla fall att ett vanligt insekts bett skulle ha läkt på två veckor så det är förmodligen en fästing.. och då kan jag ju ha fått borellia.. inget man vill riskera att få heller.. läs mer om borellia på sjukvårdsupplysningen ifall ni inte vet hur en borellia infektion kan sluta.. så om ni misstänker er fått det, gå till doktorn!!

Hur som helst, pencilin kur, tre gånger om dagen i 10 dagar.. började första dosen 1 timme innan middagen och nu mår jag piss. Har ont och känner mig riktigt seg. Kan ju också vara för att jag gick upp så tidigt, det har jag ju inte gjort på ett bra tag. Sen så har jag varit ute på lite äventyr idag med ... kan ni gissa?? Jo såklart, med min kära vän Lena :) Så man är ju bra trött. Sen har jag ont i magen, men det är ju helt klart pencilinet, magen blir ju helt knäpp.. men jag hoppas i alla fall att det hjälper nu. Men det ska det göra. bannemig, speciellt då det är tre tabletter dagligen.. gah jobbigt jobbigt men så är det ju tyvärr. Men vad väljer man, pencilin eller borellia??
För er som inte vet = PENCILIN!!! :P:P:P

Nej nu ska jag snart sova faktiskt, är helt slut. Och imorgon har jag tänkt ställa kl på 8, upp o ta pencilin, sova till 9 och sedan äta frulle för att sedan ringa Lena, ska träffas imorgon igen. Då blir det promenad till centrum, ska hämta ut pengar som ska till morsan och sen får vi se vad jag gör. Ska kolla efter en present till Liselotte kanske som fyller år den 2/8, jag åker ju och hälsar på henne i småland nu på söndag , alltså den 1 :D
SKA BLII SÅÅ KUUUL!! Längtar gumman!! <3


Just det ja , sova var det ja. Godnatt sötnosar!
Kram kram /// Jessicka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0