Spela spela spela , såå kuul .. :P

Hej alla bloggare/läsare!
Ja så var det söndag igen då helt plötsligt, alltså vad tiden går fort nu förtiden, det är ju inte riktigt klokt!
Våren börjar ju komma och sen dröjer det väl inte länge föränn sommaren är här! Förhoppningsvis så får vi en skön o varm sommar och inte regn o grått o trist.. man vill ju kunna vara ute om sommaren! Okej inte för att jag brukar vara det så mkt i alla fall men man jobbar ju fram till den 30 juni och då vill man ju kunna vara ute med ungara och njuta av ett fint väder och inte behöva gå med regnkläder och stövlar ;P .. men om det får bli såå skönt som det var förra året under juni månad då man stektes gott i solen så vore ju det rena rama paradiset ( okej man behöver väl inte bli stekt då för jag kommer ihåg hur jobbigt det blev med mina eksem, har ju solallergi, men bara så det är varmt o skönt helt enkelt) Men nu är ju nu och just nu ser det ju i alla fall ut som att våren är här för att stanna, men april är ju den månaden då det är mittemellan väder... ena dagen kan det vara varmt o skönt o solen framme medan en annan blir det snö, eller regn.. satt inte vet man hur det kommer se ut efter idag.. på vädret hade mamma hört att det ska bli snöblandat regn så vi får väl hoppas att dom har fel!! Orkar inte med mer snö nu .. urk..

Nog om vädret, hade tänkt o skriva lite om hur påsken har varit(okej fortfarande påsk men ändå)
Har haft syrran här sedan i fredags och det är ju alltid lika roligt ;) igår gick vi tex och handlade i det fina vädret.
Var in på willys och handlade nödvändigheter och sedan gick vi till godisaffären och köpte lite påskgodis ( alla vi barn här är ju nu så pass vuxna så vi inte behöver några påskägg, men lite godis är ju alltid trevligt) Nu under påsken har jag ätit lite godis fast jag inte äter det längre egentligen, kan inte ens komma ihåg senast jag åt smågodis och då är det länge sedan. Så nu är det tillbaka till plan "gå ner i vikt".. hehe som har gått riktigt bra hitils, förlorat 9 kg bara av att ändra sina matvanor(speciellt tagit bort onyttigheter och coca cola, gu vad jag drack coca cola=mkt socker .. urk..) Så nu vill jag också att våren är här pga det så man kan gå ut och gå med stavar och vanliga prommenader också för den delen, är det bästa jag vet <3

Ialla fall så sen gick vi i alla fall hem och så fick jag för mig att jag skulle dra fram vårat gamla nintendo 64 och spela The ledgend of Zelda - ocarina of time . Så sen spelade jag det hela dagen igår och sitter o spelar nu med, fast måste ta en paus lite då och då eftersom man får fett ont i tummen av kontrollen... (för vår är typ trasig så)
Riktigt välgjort o härligt spel... ska köpa det till wii också(eller ja ladda ner) men i väntan på det så får jag nöja mig att spela via 64 då da... hahah lyssna på mig tvspels nörd... fast jag älskar verkligen tv spel, gjort enda sedan jag var liten så... ;D men hur som helst sen har man inte gjort så mkt mer faktiskt. Idag ska syrran till en polare och då hade jag o mamma tänkt att ikväll ha lite tv o film mys. Först blir det lite wipe out o sen tänkte vi se Australia på dvd - har velat se den hur länge som helst men det har inte blivit av, hoppas den är bra!! ^^

Nej nu tänker jag fortsätta spela men hoppas ni alla får en trevlig påskdag/söndag.. bye bye! / Pussar Jessy


link i ocarina of time

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0