Kolmården blev det & blåbärsplockning :D:D:D

hej alla glada där ute (får jag hoppas på i alla fall )

Åh vilken härlig helg jag har haft , ni kan inte ana alltså! (och det är därför jag ska skriva om den, *hihii*)
Jag har spenderat hela helgen tillsammans med min kära vän, ängel, och min storasyster som jag aldrig haft men nu har ; DIANA! och hennes kille Raul som också mig betraktar har blivit en vän.

Först och främst så åkte jag till dom först i fredags, de kom och hämtade mig.
Sedan så åkte vi och handlade lite till kvällen och det som vi skulle ha till lördagen.
Vi handlade vid cross(gross vet inte vad det heter,har aldrig handlat där förut)
och då skulle Diana kolla efter en sak åt Raul och då gick vi förbi sköjmedel och tvättmedel och sånt halt ni vet ?
Och gissa vad som skulle hända då tilråga på allt ? Någon hade spillt ut något halt och såklart så ska jag
HALKA! Jag halkade pladask och slog i knät och handen. *aj* det var inte skönt kan jag lova, men jag klarade mig undan med bara ett blåmärke på ovansidan av högra handen och högra knät som jag tog i fallet med fick sig ett litet blåmärke, men det som kändes mer var att det var riktigt och jäkligt PINSAMT!
(men som tur var så var det inte så mycket människor precis där, ialla fall vad Diana sa så :D )
men nu vidare med roligare saker, var bara tvungen att skriva det.

S
edan så åkte vi hem och gjorde middag, taccos. Det var jätte gott och vi hade en riktigt trevlig middag ( precis som jag haft de senaste gångerna jag har varit hos Diana) Och efter det så gick vi en promenad med Dianas Mammas hund Charlie som var uppe med dom och handlade lite mer på delit som dom har där.
Sedan så när vi kom hem hyrde vi instängda ( de har något speciellt så man kan hyra dvd via tv :n och så kommer det på räkningen. SKIT COOL!) Och filmen var ju så jäkla vidrig, trodde aldrig att jag skulle tycka den var så vidrig och läskig.. usch. Ni som har sett den vet nog vad jag pratar om och ni som inte har sett den : SE DEN!

S
en efter ett tag var det dax att sova och invänta lördagsmorgonen då det var dax för oss att ge oss iväg på vårat lilla äventyr, först ner till Dianas föräldrars stuga och lämna packningen och sen vidare till min överaskning, min födelsedagspresent. Jag hade fått ledrådar av Diana via hennes blogg och jag listade ut direkt vart det var vi skulle och hihih jag hade rätt. De rackarna;) tog med mig till KOLMÅRDEN!!

Å
h gud vad jag blev glad alltså, det var så länge sedan jag var på kolmården och när jag har varit där så har det regnat så det var sköönt att vädret höll sig riktigt fint. Bara några små ynka regndroppar kom på oss först i början när vi var inne i parken , men annars var det uppehåll . Men det blåste som bara den men det struntade jag i för jag var så himla glad i alla fall över att de var så gulliga att bjuda mig på kolmården.
(det var nästan förmycket, jag säger som Raul, jag behöver bara ett grattis. Men jag är jätte glad över presenten.)

Så vi gick runt där och kollade på alla de fina djuren, safari där man sitter i bilen hela tiden och åker runt tog vi först och alla djuren var ute så det var riktigt mysigt och härligt. Allt från älgar till tigrar. (när jag får bilder lägger jag upp de på pa och qx för er som känner mig och vill titta lite närmare.)
Mina favoriter på hela dagen är svårt att säga , men jag måste ju få säga att i safarit var det de urgulliga girafferna som busade med varandra och sprang runt .( tror de var kalvar, om det nu heter så men ungar i alla fall.
Lejonen ifs var också jäkligt coola, men hehe.) I djurparken är alltid mina favoriter Delfinerna, älskar att kolla på delfinshowen som de har och den var riktigt bra i år och bättre än de två tidigare jag har sett.
Sedan finns det ju så himla mång andra djur som är så söta och coola och dessa gillar jag ju såklart med ;)
Vargarna var också favoriterna.

De har ju öppnat Tigerworld också och det var riktigt häfigt. Och tigrarna var ju såå himla fina och vackra.
Älskar tigrar<3 Såå söööta, men hehe ibland kan de ju vara riktigt läskiga.
Haha som två av tigrarna, de började bråka med varandra och så kom en tredje och skulle vara med men då slutade de. Så det blev lite action på kolmården, alltid kul att se ;)

Och så fick jag äntligen se den första gorilla ungen som har fötts på djurparken. Han var ju jätte söt den lilla ( kommer inte på hans namn just nu men hehe ni vet nog, stod i tidigarna och allt.)
Apor är ju alltid kul att kolla på , de ska ju alltid Apa sig när det kommer människor , haha ;)

Jag hade i alla fall en jätte rolig dag full med roliga moment på kolmårdensdjurpark, en jätte fin och omtänksam present som jag uppskattar jätte mycket och jag hade det verkligen jätte , jätte KUL!
Tack så jätte mycket ännu en gång Diana och Raul för en oförglömlig dag och födelsedagspresent <3

Sedan efter det så åkte vi tillbaka till Dianas föräldrar och vi åt god middag och sedan efter det satt vi och spelade kort och pratade samtidigt som vi åt lite chips och drack cider.
På söndagen så åkte vi till skogen tillsammans med Dianas mamma och plockade blåbär.
Vi lyckades i alla fall få över 4 liter och dianas mamma fick väl nästan samma har jag för mig så det var lyckat.
Blåbären var riktigt stora och fina om man kollade riktigt noga för att hitta dom och det gjorde vi ju såklart eftersom vi är bäst , haha ;) och sedan åkte vi hem igen och spelade mer kort, sedan åt vi middag, spelade lite mer kort och efter det så var det dax att bege sig hemmåt. En riktigt trevlig helg med andra ord, tack allihopa!

Ja och idag har jag träningsvärk så ni vet inte vad .Först gå runt på kolmården i alla backar och sedan plocka blåbär. haha, men det är det verkligen värt för jag har ju tjatat om hur kul jag har haft det :D:D:D ;)
Nej men nu vet ni lite om min fantastiska helg.

I
dag så händer inte så mycket för min del, ska för det mesta bara ta det lugnt, måste duscha sen när hemtjänsten är klar här hemma så det blir inte föränn nån gång fram efter 14.00. Under tiden så ska jag skicka iväg jobbsansökningar och kolla mina mail och andra sidor. Kanske Lena är inne på msn också så kanske man kan få köra en omgång Yatzy med henne som alltid, eller hur gumman ;D
och så kan man få prata med sin kära Diana också och utmana henne på något spel ;D
Men först så måste jag skicka jobbsansökningarna så nu önskar jag alla bloggare en trevlig start på veckan, måndag. / Jessicka

Bara 2 dagar kvar tills jag fyller år
19/9 blir jag 19.

Ps. Carro gumman, hur går det för dig med att inte bita på naglarna?
Hoppas det går lika bra för dig som det gör för mig, de har växt sedan vi sågs ;)






Kommentarer
Postat av: carro

det går skitbra gumman :D hejja oss!

2007-09-17 @ 12:09:26
URL: http://popprinsessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0