Hejsan :)

Ja, nu är man på ännu ett bloggställe :)
Är så less på mina andra och min ängel Carro håller till här så varför inte jag också ?

Jag har ett ganska trist liv men det gör inget, det finns alltid något nytt att skriva om.

Idag så har jag varit på min gamla skola för det var tänkt så att jag skulle läsa en 7:e termin på gymasiet för jag missade så mycket förra terminen och den dessförinnan pga värk i min rygg och så fick jag gallsten i 2:an och blev tvungen att opereras och i och med operationen så fick jag b12 brist och folcyre brist, två viktiga vitaminer som kroppen ska producera helt av sig självt, men det gjorde det inte för mig och det gjorde att jag blev trött, på dåligt humör och fick blodtrycksfall och var svinfärdig och blek nästan hela tiden. ( inte kul vill jag lova)

Men de hade lovat från skolan att jag skulle få gå en 7:e termin, att jag skulle få ett brev hemskickat och så skulle jag tacka ja om jag nu ville gå eller nej om inte. Och nu förra veckan tänkte jag , ne nu måste jag ringa för jag har ju inte fått pappren och studievägledaren sa att terminen skulle dra igång runt den 4 sep.
Och då visar det säg att jag inte ens hade blivit uppskriven på att gå en 7 termin.

Vad är det för jävla skit ? Jag pratade liksom med henne två veckor innan min student om att jag skulle gå och vi planerade allt och så är jag inte ens uppskriven ? Kände mig så jävla besviken på dom alltså, visst de kanske har ett stressigt jobb, men det ursäktar endå inte att glöma bort mig. Som tur var ringde jag och hon sa att jag skulle komma till receptionen idag vid 14.00 för det skulle vara upprop då.

Så jag åkte dit idag och vad tror ni ? tror ni det var någon som var där, nej.
Jag satt vid receptionen och väntade på att någon skulle komma och tillslut tänkte ja, nej nu går jag till hennes kontor och pratar med henne. Så jag har beslutat mig att jag inte ska gå en 7:e termin på Åva gymnasium.
Dels för att jag inte kan lita på dom och dels för att jag har ingen motivation och jag vill hellre känna att jag kan lita på att mina studier blir skötta på rätt sätt och att jag den tiden för det som jag vill ha och jag känner att det skulle inte fungera nu. Så nu blir det komvux för mig hösten 08 eller våren 09 beroende på, men jag satsar på hösten.

Det känns som ett bra beslut nu, för då är det fritt fram att känna att nu kan jag söka jobb och hitta det som jag trivs med, tjäna ihop pengar och känna mig lite fri från pluggandet . Är rätt skoltrött också när jag tänker på det.
Okej, det hade ju kännts skönt att få det avklarat, men samtidigt så finns det ingen motivation eller ork från mig att göra det nu så är det bättre att vänta.

Oj oj, nu blev det mycket text i mitt första inlägg men det kanske inte gör något ?
Nej vad bra ;) Så nu är det dax för livet att börja, min utbildning lägger jag på sidan just nu, tänker inte ge upp den . aldrig, jag SKA gå komvux nästa höst, det bara är så.. jag har ett mål nu och det känns toppenbra :D

Nu ska jag spela lite och sedan bara ta det lungt resten av dagen för jag har en fullspäckad vecka, så håll utkik i min blogg ;) Då vill jag önska alla en härlig måndag och en fortsatt bra vecka :)
/ Jessicka (L)

Ps. bara 4 dagar kvar tills jag ska till min älskade ängel caroline (L)

Kommentarer
Postat av: carro

JAAA! snart kommer du. det ska bli så jäwla roligt :D längtar som fan! puss älskar dig mest gumman <3<3

2007-09-03 @ 21:54:39
URL: http://popprinsessan.blogg.se
Postat av: Diddi

Hej gumman! Fan vad dålig stil av dem på skolan att göra så mot dig, förstår verkligen om du inte vill gå där utan tar det vid senare tillfälle.
Hoppas allt är bra med dig o att du får det roligt då du är hos Carro. Likaså under veckan. Jag ska jobba tisdag - fredag så kommer inte vara på msn eller någon sida mitt på dagen, men under kvällen. Kramar till dig min ängel

2007-09-04 @ 02:12:53
URL: http://diddi82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0