Arg och så less.

Hej.

M
m, jag är så jävla less på att människor inte kan göra sitt jobb.
Jag är så jävla less på att gå hemma och inte ha något att göra, inte ha ett liv och jag är mest framförallt less på att jag aldrig gör något åt det. men det tänker jag ändra på nu, för nu har jag nått en punkt i mitt liv där jag tänker kämpa för det liv som alla borde få ha, som jag förtjänar.

Jag har ett bra liv egentligen, en underbar familj som jag älskar över allt annat,
underbara vänner som stöttar mig och finns där för mig så mycket som de kan och som jag tillåter.
Jag har tak över huvudet och jag överlever som man ska göra, men det finns så mycket mer som jag vill ha och uppnå. Jag vill kunna känna att jag påverkar mitt liv, jag vill känna att jag gör något meningsfullt och framförallt så vill jag kunna känna att jag kan ta hand om mig själv. Om någon av mina vänner vill fika eller åka och festa så vill jag kunna betala för mig själv, jag vill kunna fatta mina egna beslut om vad jag vill och inte vill - ha den makt som jag inte kan ha utan att ha en egen ekomomi. Jag vill inte leva på någon annan . Okej jag har underbara vänner som är så omtänksamma och snälla som vill bjuda mig på fika och de vet att jag inte har råd med vissa saker och de vill att jag ska kunna vara med dom och göra saker så de betalar , inte för att jag ska känna att jag snyltar men det är faktiskt inte lätt ... det är inte lätt.. även om de inte sänder ut sånna signaler till mig, för det gör ingen av mina vänner, ingen så ta inte åt er av det här, verkligen inte.. men det känns för mig som att man står till skuld för någon.

Som det är just nu så skulle jag aldrig kunna betala tillbaka det , jag vet att det finns andra sätt att ge tillbaka än pengar men inom mig vill jag också kunna ta med mig mina vänner ut och bjuda dom på bio, middag eller en drink. Jag vill kunna göra det och det är det som jag längtar så fruktansvärt mycket till och jag vill också kunna känna lycka på det sättet. Jag är så less på att inte få det , jag hatar att tycka synd om mig själv och jag vill inte låta patetisk men det är vad jag vill..

jag älskar mina vänner och det de gör för mig.
Utan er vore jag en skit långt nere i kloaken och
mitt liv hade inte betytt ett enda skit.
Jag är så glad över allt ni gör för mig
och jag försöker visa min tacksamhet
så gott jag kan till er .
Jag hoppas att jag har lyckats med det
och ni ska veta att jag uppskattar
allting som ni gör för mig.
En dag, jag lovar en dag
så kommer jag kunna göra
allting som jag vill göra för er.
En dag .  Jag älskar er <3

Så det jag tänker göra på måndag är att börja ringa runt till olika förskolor och fråga om jobb.
Verkligen visa mitt intresse och vem vet , kanske man få napp, kanske inte.
bara jag tänker på att inte ta det personligt som jag kan vara mycket bra på, det värsta som kan hända är att man pratar med någon otrevlig och att man få ett nej, men det är bara att fortsätta.
Jag måste börja tro på mig själv att jag kan, jag hoppas och tror att jag har en härlig personlighet och att jag har en chans att få ett jobb. Så nu ni, haha alla förskolor därute , var beredd på mig ;)

Annars idag har jag suttit och kollat på tv med syrran , sedan så spelade vi lite yatzy och sedan kom mamma hem från centrum och då pratade jag lite med henne och nu sitter jag här och skriver min blogg.
En lite klagande blogg idag men jag kände att fick jag inte skriva ut mina känslor så skulle jag explodera.
Fick ett jätte obehaglig ångestatack i onsdags utan anledning och det gjorde mig jätte rädd men det kan bero på att jag har mycket inom mig som jag inte tänker på. . kan också bero på att jag inte äter mina b12 och folsyre tabletter - har brist på det och det är farlig brist för kroppen , men jag måste ju veta om jag fortfarande ska ta dom eller inte, fick bristerna efter min galloperation så det är ett bra tag sedan , har jag fortfarande de bristerna eller inte ?!.. måste gå till doktorn nästa vecka också och ta blodprover så jag vet.. skulle gjort det idag egentligen men det blev inte så, vaknade vid 11.10, var så himla trött. behövde vila.

Sen ikväll ska jag kolla på idol, det är ju såå spännande idag =)
Äta ostbågar som mamma köpte åt mig och bara mysa :D

Oj nu blev det här ett riktigt långt blogginlägg och jag vet inte om någon ens orkar läsa hela, men hehe det är nog bäst jag slutar nu. Ha en bra fredag allihopa och skriver jag ingen mer blogg föränn nästa vecka så får ni ha en trevlig helg =D
/Jessicka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0