Arbetsförmedligen nästa.

Godmorgon alla människor där ute!

J
äklar vad kallt det är nu på morgonen :S
Det har varit ett tag sedan jag var uppe såhär tidigt och nu är det höst också så att man har inte vant sig med tanken på att det kommer vara en aning kyligt när man stiger upp. Gick upp ur sängen för 20 minuter sedan , men vaknade till vid halv sju, vilket gjorde mig lite irriterad över att jag skulle höra väckarklockan 30 min efter det.
(Är fortfarande helt slut, men det är för att jag inte somnar direkt på kvällen, men snart kommer vanan in så)

Jaha, om en timme ska jag iväg till arbetsförmedlingen för att ha mitt första möte med min handläggare.
Ska be honom att ge mig lite råd och tips hur jag ska skriva och formulera mitt cv, eftersom jag inte har någon tidigare arbetserfarenhet så kan det vara kul att få veta hur och vad jag ska skriva så jag kan få något jobb liksom.
(okej jag har haft apu på olika förskolor, har praoat på caffé och på en till förskola... men man vet ju inte ..)

Annars idag så efter det så ska jag komma hem igen och börja söka jobb då.
Har hittat några förskolejobb som jag tycker är intressanta, men ett av dom som jag gillar mest ligger inne i stan så jag vet inte. Men jag får se, någonting hittar jag. Annars om det inte blir något barnskötarjobb så har jag funderat på att söka inom äldreomsorgen. Det är ju människor man jobbar med då också satt och jag har vänner som har jobbat inom det och som jobbar inom det som säger att det är ett väldigt givande jobb. Och det kan jag tänka mig att det är också satt det är något jag tänker ta vara på och kanske testa mig på.

Igår hade jag en ganska lugn dag, det gick jätte bra på det stället jag skulle gå på och sedan gick jag till centrum och köpte mig två polkagrisar (Jag spelade Yatzy online med min kära bästis Lena och hon satt och åt polkagris och då blev jag jätte sugen jag med så då knallade jag iväg till centrum och köpte det. mums, tack gumman för tipset, du räddade lite av min meningslösa dag !)

Nej, nu måste jag kolla mina andra mail och sedan klä på mig så jag har det gjort för nu börjar tiden rusa iväg :)
Då får jag önska alla bloggare och läsare en mycket trevlig onsdag. / Jessicka

Nu är det bara 2 dagar kvar tills jag kommer till dig min bejb <3
LÄÄÄNGTAR SÅ MKT SÅ DET INTE ÄR KLOKT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0