jouren , fredrik och kör.

God morgon och hejsvejs!

M
in morgon började redan 07.10 då jag gick upp för att förbereda mig att gå till jouren för att få ny naproxen ( värktablett vid mensvärk) och för att kolla min b12 brist, ville kolla folsyrebristen också, men dum som jag är åt jag frukost och precis efteråt tänkte jag ; fan, man måste fasta.. men som tur var så kunde jag kolla b12 bristen.
Och har jag den kvar så är det nästan givet att jag har folsyrebristen kvar också..

Så jag tog blodprov då da och hon som skulle sticka mig fick massa annat runt sig så det tog en evighet (kändes det för mig) för att börja ta blodprovet, och jag har varit jätte rädd för att ta blodprover ända sedan jag var 10 år då de sprängde massa blodkärl på Astrid Lindgrens barnsjukhus när jag skulle göra datortomografi, så jag blev ju såklart jätte nervös.. så mitt kärl gav sig av och det kom inget blod.. så hon "grävde" ju och kämpade för att det skulle komma något blod, men det gjorde det ju inte och fan vad ont det gjorde! nu typ 20 minuter senare så gör det fortfarande ont.
Gör tillochmed ont nu när jag skriver... det kommer bli ett blåmärke, garanterat . Men som tur var så när hon stack i andra armen så kom det blod.. jippie. Då kollade jag faktiskt på nålen och då blev jag mindre nervös, kollade bort första gången och blev allt mer rädd när det tog sån tid så det var därför.. men jaja nu är det gjort och imorgon eller på måndag är provsvaren klara och då ska jag ringa och höra efter.

Nu är jag hemma igen då, skulle ha suttit mig på arbetsförmedlingen ett tag men snacka om vad med folk det var(!) jävlar alltså, inte en enda dator var ledig, så otur på den fronten, men jag ska kolla jobb här hemma nu som jag skickar in ansökningar till via arbetsförmedlingen nästa vecka.

Jag tänker nu vänta på att jag ska träffa Fredrik :D Han ska ju komma och sova hos mig idag för idag är det äntligen dax för kör :D det var ju ingen kör förra veckan, mamma hade missat det så men idag är det de verkligen så det ska bli kul, hoppas jag. För då nästan varje torsdag kommer Fredrik hit, vi får umgås och sedan sjunga, vilket vi älskar mest av allt i hela världen :D:;D hihih

Så det är vad som händer idag :)
Ha en bra dag allihopa för nu vet jag inte vad jag ska skriva mer^^
Hej svejs! / Jessicka

7 dagar kvar tills min kära caroline kommer till mig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0